Už i malé dítě ví, že když postaví z kostek komín, či nakreslí nějaký obrázek, tak je nutné se tím výsledkem pochlubit. Rodiče dítě pochválí a dítě tím motivují k dalšímu kroku jeho vývoje. Zpětná vazba od rodičů je pro dítě velmi důležitá, protože je převážně pozitivní a povzbuzujívcí.

U dospělých lidí je to však stejné. Každý člověk, který něco namaluje, vytvoří, vyrobí, napíše či uvaří, tak čeká na reakci lidí. Chtějí totiž vědět, zda se ostatním bude výsledek jejich práce líbit, zda s ním uspějí, zda jim bude uvařené jídlo chutnat atd.

Všichni totiž tvoří s dobrou vůlí, jak nejlépe to umí a čekají na zpětnou vazbu. Většinou bychom chtěli slyšet samá pozitiva a kdo ne, že? Je v nás totiž stále to malé dítě, které čeká na tu pochvalu .Jenže někdy může být pro nás něčí zpětná vazba také inspirativní s dobrým nápadem a nemusí jít hned o kritiku naší práce. Takovou zpětnou vazbu bychom měli spíše ocenit. Máme totiž možnost se nad tím zamyslet a pokud se nám nápad líbí, tak třeba ho i zrealizovat. Máme možnost volby.Když se podíváte na Facebook , tak spousta lidí vkládá různé fotografie, články, příběhy, videa a další zajímavosti ,na které čekají nějakou reakci v podobě komentáře, či ohodnocením - to se mi líbí. Ne vždy jsou však jen pozitivní a to je prostě jen tím ,co člověk, to jiný názor. A tak to má být.

Ano, i já dostávám zpětnou vazbu na svou práci od svých přátel, ale také od zákazníků, kteří mi pošlou třeba i fotografii, jak obraz umístili , či jak se celá kolekce včetně dekorativních polštářů vyjímá v jejich bytě. Mám z takových emailů samozřejmě radost, protože vím, že je zákazník spokojený a že i on má radost, že si koupil to, co se mu líbí.

Jednou jsem měla od sestřičky v ordinaci zajímavý dotaz k mé tvorbě. Maluji převážně abstraktní obrazy a tak se mě sestřička zeptala, zda si musim před malováním nejdříve cvaknout nějakého Ruma smiley. Zřejmě měla pocit, že ve střízlivém stavu nemůže nikdo něco takového vytvořit smiley. Dost mě to pobavilo, protože jsem si vzpomněla na jiná abstraktní díla různých malířů a tak jsem si říkala, jo jo, samej alkoholik… smiley. Tak tato zpětná vazba slouží třeba k zamyšlení - přestat pít, ať se na to dílo dá koukat smiley.

Své obrazy i bytové doplňky prodávám ve své internetové prodejně, ale nově jsem je umístila také na Flér.cz, kde je velmi silné konkurenční prostředí všech šikovných malířů, sochařů, ale také různých výrobců šperků a oděvů. Je to prostředí tvořivých lidí, kteří si vzájemně své výrobky hodnotí a komentují mezi sebou, ale hodnotí ho i zákazníci třeba jen kliknutím na srdíčko - to se mi líbí. Pro zpětnou vazbu je toto hodnocení určitě velmi zajímavé a může být i velmi povzbuzující.

Když uvaříte své rodině večeři, či dokonce pozvete své přátele, tak se snažíte o co nejlepší výsledek. Jenže někdy je dost obtížné se trefit do chuti lidem, kteří buď nejedí mořské plody, nebo ryby, či jim vadí ta, či ona ingredience. Většinou zhruba víte, co komu chutná a dle toho vaříte, ale vždy se může u některého jedince stát, že se prostě netrefíte.

Poznáte to jednoduše už jen podle výrazu obličeje, když jídlo podáváte na stůl. Buď vidíte v očích radost, nebo zděšení.. „ to já ale nejím“. No a nebo se tak úplně nevyjádří, ale poznáte to dle plného talíře, který se vám vrací zpět. I to je dobrá zpětná vazba, protože už víte, že tento člověk prostě npř. ryby nemá vůbec rád. Vy je však zbožňujete.

Někdy se těchto reakcí v podobě nespokojenosti, či odmítnutí našeho výrobku obáváme. Věřte však tomu, že vás tím nikdo nechce urazit, či naštvat, jen má buď jiný názor, pohled, či prostě jen jiné chutě smiley.

 

Připojená fotogalerie: 

Zpětná vazba od zákazníků

Toto je má zpětná vazba od zákazníků a jejich zaslané fotografie s umístěním obrazů a polštářů v jejich bytě.